Rozvoj profesních kompetencí vzdělavatelů – ASSIST
Stručný obsah projektu:
Cílem projektu je zlepšit vědomosti, dovednosti a kompetence odborných pracovníků (vzdělavatelů) nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje a jejich schopnost pružněji se přizpůsobovat stále větším nárokům kladeným na profesionalizaci jejich práce a zvýšení efektivnosti poskytovaných služeb cílovým skupinám.
Díky čtyřem nově vytvořeným specializovaným vzdělávacím modulům (specifické počítačové dovednosti, poradenské dovednosti, krizový management a řízení lidských zdrojů) dojde ke zvýšení lektorských kompetencí cílové skupiny a rozvoji odborných znalostí v oblasti jejich práce. Projekt přináší také nové inovativní metody vzdělávání dospělých včetně e-learningového formátu vzdělávání.
Rozvoj profesních kompetencí vzdělavatelů – ASSIST
Cílová skupina:
Projekt je zacílen na zaměstnance (vzdělavatele) nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje, kteří pracují s problémovými osobami, zdravotně postiženými, osamělými rodiči s dětmi, příslušníky minorit, absolventy škol a ostatních ohrožených skupin.
Rozvoj profesních kompetencí vzdělavatelů – ASSIST
Aktivity projektu:
V rámci projektu dojde k vytvoření a pilotní výuce čtyř vzdělávacích modulů, které jsou určeny zaměstnancům nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje.
1. modul – Specifické počítačové dovednosti
Tento modul je realizován ve dvou bězích. První se zaměřuje na specifické počítačové dovednosti (databázové systémy, webcastové aplikace, grafické systémy, atd.). Druhý běh se zaměřuje na využití multimediálních interaktivních pomůcek při výuce (interaktivní tabule, e-learning, m-learning, atd.).
2. modul – Poradenské dovednosti
Tento modul je zaměřen nejen na teoretické otázky poradenství, ale i na praktické využití znalostí v kontaktu s dalšími účastníky vzdělávání. K tomu bude sloužit nácvik dovedností v pracovních skupinách. Modul se zaměřuje především na role poradce, typy klientů, osobní referenční model, hranice poradenství, aktivizaci klienta, komunikační dovednosti a další.
3. modul – Krizový management
Tato oblast vzdělávání je zaměřena především na doplnění znalostí o aktuálních problémech krizového řízení. Důraz je kladen jak na legislativní bázi krizového řízení, tak na ekonomické souvislosti. Zaměřuje se na využití finančních nástrojů krizového finančního řízení a specifika kontroly. Všechny témata jsou doplněná o řešení praktických příkladů a událostí.
4. modul – Řízení lidských zdrojů
Modul bude realizován v podobě dvou 3denních workshopů, které účastníkům pomohou aplikovat teoretické znalosti v praktických situacích. Je zaměřen především na témata pracovního práva, řešení konfliktů, time-management, personální politiku, styly řízení, výběr zaměstnanců, odměňování a další související témata ŘLZ.