Media Education
Cílová skupina:
Aktivity projektu jsou vhodné a přínosné pro všechny profesionály působící nebo hodlající působit v oboru marketingu. Jednou skupinou uživatelů jsou drobní živnostníci, kteří se do oboru dostali často přes svoje hobby. Jejich možnosti mohou být limitované omezeným přístupem k moderním technologiím, zejména z důvodu vysoké pořizovací ceny.
Další množinou jsou poloprofesionálové, kteří hledají uplatnění v tomto průmyslu, mají pro to veškeré
předpoklady, ale chybí jim praxe při práci s konkrétní technikou.
V neposlední řadě představují cílovou skupinu aktivní profesionálové - zaměstnanci, kteří mají dostateční zázemí, ale potřebují si rozšířit své znalosti v příbuzném oboru, a tím zvýšit svoji uplatnitelnost na trhu práce. Věkově nemá žádná z množin žádné limity.
Základní potřebou cílové skupiny je smazat konkurenční výhodu dominantních hráčů, která vychází zejména z rozdílných možností přístupu k moderním technologiím a postupům.
Praktické vzdělávání je přitom možné jen na adekvátní technice, která je pro velkou většinu zájemců finančně naprosto nedostupná. Projekt nabídne účastníkům přístup k současným technologiím i posledním trendům v oblasti využití nejmodernějších marketingových nástrojů.
Rozptyl profesí pracujících v oboru propagace a marketingu je velmi široký - od ekonomů, kreativců, scénáristů či produkčních až po realizátory jednotlivých mediálních výstupů. Předkládaný projekt se zaměří právě na výkonné profese, které nacházejí uplatnění napříč spektrem většiny propagačních médií.
Projekt počítá s vytvořením samostatných výukových modulů pro jednotlivé části cílové skupiny zabývající se tvorbou zvukových záznamů, tiskovou a počítačovou grafikou, návrhem a realizací 3D modelů a výrobou video spotů. V rámci projektu dojde k pilotnímu ověření na cílové skupině min. 30 účastníků prostřednictvím workshopů a praxí.
Media Education
Aktivity projektu:
Projektu bude rozdělen na následující aktivity:
Aktivita 1 – ZPRACOVÁNÍ OBSAHOVÉ NÁPLNĚ PILOTNĚ OVĚŘOVACÍCH PRAKTICKÝCH WORKSHOPŮ
Pro každý praktický workshop bude vytvořena osnova a vlastní obsahová náplň, které budou nutným předpokladem pro jejich realizaci a pro realizaci vlastních „projektů“ účastníků
1. Záznam a úprava zvuku – modul se zabývá problematikou snímání zvuku, a to jak u hudebních nástrojů a lidského hlasu (včetně vícestopého), tak snímání hluku a ruchů využitelných při přípravě zvukové stopy, editací záznamu, práce s MIDI a samply, míchání stop, masteringu v různých médiích.
2. Výroba video spotů – modul v sobě kombinuje znalosti z dalších příbuzných oborů, jako jsou záznam zvuků, ozvučování, animace a digitální fotografie. Obsahem bude zejména záznam videa, základy práce s digitální kamerou, převod videa pro editaci, animace, střih videa, ozvučení videa, dubbing, finalizace videa, včetně distribuce (TV, digiboardy, apod.).
3. Počítačová grafika, grafická úprava tiskovin – výukový modul bude rozdělen podle výstupního formátu – digitální nebo tisková. Modul bude rozdělen na dvě nezávislé podoblasti: Tisková grafika a
Počítačová grafika. Budou zde předvedeny např. rozdíly v přípravě grafických podkladů, účastníci se budou zabývat a návrhem bannerů, portálů a mnoha dalších platforem.
4. Tvorba 3D modelů – účastníci se seznámí s principy tvorby 3D modelů, jejich využitím v praxi jak pro účely tvorby 3D animací pro video spoty, tak pro návrh konstrukčních částí a ověření jejich funkčnosti. Modul bude rozdělen na dvě nezávislé, komplementární podoblasti: Konstrukce 3D modelů a 3D animace. Modul bude zakončen výrobou vlastních demoreelu.
Aktivita 2 – REALIZACE PRAKTICKÉHO PILONTĚ OVĚŘOVACÍHO WORKSHOPU – ZÁZNAM A ÚPRAVA ZVUKU
Praktický pilotně ověřovací workshop bude určen zejména pro zájemce z řad pracovníků v marketingu, ale bude neméně přínosný i pro příbuzné profese a aplikace: technik, zvukař, apod. Workshop bude zaměřen na konkrétní dovednosti související s využíváním moderních technologií a aplikací.
Celý edukační proces bude realizován učební metodou learning by doing v profesionálním vývojářském prostředí. Výukový modul bude zakončen přípravou na výrobu vlastního projektu – demonsnímku, při které zúročí účastníci nabyté informace, postupy a dovednosti. Mohou volit zvukovou stopu videa, rozhlasovou nebo hudební znělku. Mohou tak zpracovat vlastní náměty do podoby pro reálné využití, které je pro ně jinak velmi obtížně finančně dostupné.
Aktivita 3 – REALIZACE PRAKTICKÉHO, PILOTNĚ OVĚŘOVACÍHO WORKSHOPU – VÝROBA VIDEO SPOTŮ
Tento pilotně ověřovací výukový modul bude zaměřen na praktické práce s videem. Je určený primárně tvůrcům video spotů a kombinuje v sobě znalosti z dalších příbuzných oborů, jako jsou záznam zvuků, ozvučování, animace a digitální fotografie.
Účastníci pilotního ověření se seznámí s technikou potřebnou pro záznam videa - kamery, osvětlení, ozvučení. Samostatná kapitola bude věnována nejčastějším business případům, jako jsou produktové video (prezentace vlastností výrobku), instruktážní video (návody k použití, inspirace a recepty), a další.
Výukový modul bude zakončen přípravou vlastního projektu – videa, při kterém zúročí účastníci nabyté informace, postupy a dovednosti. Mohou volit mezi produktovým a instruktážním videem a i v tomto praktickém workshopu mohou rovněž zpracovat vlastní náměty. Celý edukační proces bude opět realizován učební metodou learning by doing.
Aktivita 4 – REALIZACE PRAKTICKÉHO, PILOTNĚ OVĚŘOVACÍHO WORKSHOPU – POČÍTAČOVÁ GRAFIKA, GRAFICKÁ ÚPRAVA TISKOVIN
Tento poměrně obsáhlý výukový modul bude rozdělen podle výstupního formátu - digitální nebo tisková grafika. Oproti běžným vzdělávacím programům nebude zaměřen pouze na využití softwarových nástrojů, daleko větší důraz bude kladen na aplikaci návrhů podle typu zvoleného výstupu. Modul bude rozdělen na dvě nezávislé podoblasti:
Tisková grafika: V závislosti na zvoleném médiu (tiskoviny, textil,obaly atd., budou vysvětleny a prakticky předvedeny rozdíly v přípravě grafických podkladů pro různé aplikace a způsoby distribuce v digitálních médiích. Počítačová grafika: V oblasti digitální prezentace se budou účastníci zabývat návrhem bannerů, interaktivními aplikacemi pro internetové prostředí (jak na OS MS Windows, tak na stanicích IOS) a rovněž návrhem portálů, jejich GUI apod. a požadavky na způsob zpracování, aby mohly být podklady smysluplně využity programátory webů.
Do výuky budou zahrnuty základní způsoby využití bitmapové a vektorové grafiky, zlom stránek, správa a použití fontů, digitální a tiskový barevný prostor a jejich využití v praxi, požadavky na přípravu podkladů podle zvoleného média a mnoho dalších praktických témat.
Výukový modul bude zakončen přípravou na vlastní projekt, při kterém účastníci zúročí nabyté informace, postupy a dovednosti. Témata závěrečné práce budou připravena odborným garantem, nebo každý z účastníků může zpracovat téma vlastní - blízké svému okruhu činností. Celý edukační proces bude opět realizován učební metodou learning by doing v profesionálním vývojářském prostředí.
Aktivita 5 – REALIZACE PRAKTICKÉHO, PILOTNĚ OVĚŘOVACÍHO WORKSHOPU – TVORBA 3D MODELŮ
Tento velmi odborný výukový modul bude rozdělen na dvě nezávislé,komplementární podoblasti: Konstrukce 3D modelů a 3D animace. V rámci modulu Tvorby 3D modelů se účastníci dalšího vzdělávání seznámí s principy tvorby 3D modelů, jejich využitím v praxi jak pro účely tvorby 3D animací pro video spoty, tak pro návrh konstrukčních částí a ověření jejich funkčnosti.
Konstrukce 3D modelů: účastník se seznámí s 3D modely, které se používají jako doplněk 2D grafiky, tvorbou knihoven a 3D modelů pro počítačové vizualizace. Budou procvičeny techniky: 3D scan, konstrukce modelů v 3D modelovacích programech, použití základních tvarů, interakce základních tvarů, textury a povrchy, kostry a skupiny objektů, výroba modelu dle technické dokumentace apod.
3D animace: účastník se seznámí s oborem, který se dnes využívá pro filmové triky, previzualizace, hrubou 3D animaci jako vodítko pro výrobu filmu či televizní znělky, vizualizaci, vzdělávací videa, a internet (3D vizualizace produktů, 3D webové pluginy, 3D jako flash animace apod.)
Účastník se naučí využít spojení modelu, textur a kostry a nastavení funkčního animačního systému (RIGu), psaní scénáře, skriptování, budou mu objasněny nevýhody a omezení jednotlivých formátů atd.
Výukový modul bude zakončen přípravou na výrobu demoreelu, při které zúročí účastníci nabyté informace, postupy a dovednosti. Témata závěrečné práce budou připravena odborným garantem, nebo každý z účastníků může zpracovat vlastní téma, blízké svému okruhu činností. Celý edukační proces bude opět realizován učební metodou learning by doing v poloprofesionálním vývojářském prostředí.
Aktivita 6 – REALIZACE PILOTNÍHO OVĚŘENÍ PRAXE – INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE ÚČASTNÍKŮ
Po ukončení pilotního ověření výukové části bude následovat navazující pilotní ověření individuální práce účastníků nad vlastním „projektem“ pod vedením odborného garanta konkrétního modulu. Tato část je nezbytnou součástí výukového procesu, který poskytne účastníkům maximální možnou formu praktického edukačního rámce.
Účastníci pilotního ověření budou mít k dispozici veškeré pořízené vybavení, metodické materiály a výstupy projektu. Bude zde zapojen především odborný garant, jehož role bude spočívat v technické podpoře při využití techniky, v metodickém vedení realizace závěrečného individuálního projektu každého účastníka, v hodnocení tohoto individuálního projektu a jeho stálá suprevize.
Začínající i pokročilí profesionálové mohou pilotní projekty použít například pro zhotovení nebo rozšíření svého prezentačního portfolia, a tedy pro zvýšení šancí při hledání uplatnění na trhu práce.
Realizace individuálních projektů bude těžištěm aktivit i v době udržitelnosti. Jednotlivá pracoviště budou k dispozici zájemcům o realizaci vlastních pilotních projektů, včetně metodických a výukových materiálů.