Education for business
Identifikace projektu:
Číslo Prioritní osy:
|
7.1 – Počáteční vzdělávání
|
Oblast podpory:
|
7.1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání
|
Education for business
Stručný obsah projektu:
Cílem projektu je:
- rozšíření a inovace nabídky počátečního vzdělávaní prostřednictvím rozvoje vzdělávacích programů zaměřených na specifické praktické moduly (praxe) umožňující CS získat představu o reálném podnikatelském prostředí
- ověřit v praxi adaptaci na pracovní proces ve firmě;
- získávané vědomosti, dovednosti a kompetence žáků srovnávat s požadavky trhu práce prostřednictvím mentorů;
- realizovat kooperaci mezi odborníky z praxe a učiteli,
- využívat nejmodernější technologické vybavení a know-how při odborné praxi žáků;
Education for business
Cílová skupina:
Projekt je zaměřen na dvě cílové skupiny:
První cílovou skupinu představují žáci ZŠ, kteří vidí potenciál v možnostech naučit se základním podnikatelským dovednostem, které by chtěli a byli schopni aktivně využít v budoucím životě, případně pro další vzdělávání.
Druhou CS představují samotní pedagogové zapojených ZŠ.
Pedagogové jednotlivých ZŠ budou proškoleni v moderních přístupech a formách práce s žáky při edukaci podnikatelských kompetencí. Rizikem realizace projektů v ZŠ mohou být totiž nedostatečné kompetence pedagogů.
Education for business
Místo realizace a doba trvání projektu:
Olomoucký, Zlínský a Moravskoslezský kraj
1.9.2014 - 31.7.2015
Education for business
Partner projektu a Spolupracující organizace:
Projekt nemá partnera
Education for business
Aktivity projektu:
V rámci realizace projektu dojde k vytvoření a zprovoznění zázemí 4 minipodniků (Nahrávací studio, Video studio, Grafické studio a 3D studio) ve 12ti spolupracujících ZŠ. V těchto minipodnicích bude pod vedením proškolených pedagogů a za asistence mentorů (profesionálů z oboru) realizována praxe pro žáky těchto základních škol. Kurzy budou probíhat mimo klasickou výuku jako zájmová mimoškolská aktivita.
Forma praxe v minipodniku:
Žáci budou v každém minipodniku pracovat na zadaném podnikatelském záměru, který povede dle zpracované metodiky pedagog určený a vyškolený pro konkrétní minipodnik. Podnikatelský záměr bude definován mentorem na začátku pro každý minipodnik zvlášť.
Obsah praxí: Teoretická část, která bude zajišťována odborným garantem (mentorem) pro Základy podnikání a bude provázet žáky v každé nové fázi podnikání (Analýza firmy, analýza trhu, vytváření produktů nebo služeb, finanční plán, kalkulace, publicita atd.). Po každé teoretické části, kdy budou žáci vybaveni potřebnými informacemi pro praktickou aplikaci na podnikatelském záměru, následuje fáze praktického ověření na konkrétních obchodních příkladech. Tuto část pak garantuje expert z privátního prostředí za asistence proškoleného pedagoga
V průběhu realizace projektu dojde také k proškolení pedagogů ze spolupracujících ZŠ. Je vyčleněno celkem 30 hodin pro školy v jednom kraji. Celkem je na tuto aktivitu vyčleněno 90 hodin lektorské činnosti.
Education for business
Harmonogram projektu:
Říjen 2014 - Leden 2015
Zpracování metodiky a obsahové náplně praxí v minipodnicích
Listopad 2014 - květen 2015
Proškolení pedagogů zapojených ZŠ pro vedení minipodniků
Obsahem školení je představení metodického postupu, harmonogramu realizace, seznámení s mentory, kteří vedou jednotlivé minipodniky na ZŠ, představení metodiky praxí(výukové materiály, jejich struktura a vhodný systém práce)
Listopad 2014 - Červen 2015
Vytvoření minipodniků na 12 ZŠ a realizace praxí v těchto minipodnicích
V rámci této aktivity došlo k vytovření 4 minipodniků na každé ze 12ti zapojených ZŠ.
Jedná se o tyto minipodniky:
- nahrávac studio
- grafické studio
- video studio
- 3D studio
V těchto minipodnicích probíhá pod vedením proškolených pedagogů a za asistence mentorů praxe pr žáky ZŠ. Žáci v každém ninipodniku pracují na zadaném pdonikatelském záměru.
Kurzy probíhají mimo klasickou školní výuku jako zájmová mimoškolská aktivita.
Červen 2015
Realizace souteží - Business at school (Soutěžní veletrh 17. června v RCO v Olomouci)
Předmětem soutěže bude prezentace, v níž žási představí svůj ponikatelský záměr, na který se připravovali a vypracovali v rámci paxe. Společne s podiktelským záměrem představí i výstup své práce s technologiemi. Hodnoceny budou jak kvality podnikatelského záměru, tak kvality výstupu. V rámci hodnocení výstupů bude posuzováno, jak žáci zvládli ovládání příslušné technologie(nahrávací zařízení, zvukový editor, grafický editor nebo 3D tiskárnu).